RAP

PROJEKT: Poskus »uvajanje tujega jezika v obveznem programu in  preizkušanje koncepta razširjenega programa v OŠ«.

RAP (kratica)

Redna telesna dejavnost, zdravo prehranjevanje, varno okolje in preventivno ravnanje so ključni dejavniki, ki med odraščanjem zagotavljajo optimalno rast in razvoj, izboljšujejo počutje ter dolgoročno krepijo zdravje, povečujejo kakovost življenja in prispevajo k aktivnemu in zdravemu staranju.

Zato je posebej pomembno, da učencem v šolskem prostoru ponudimo dejavnosti za preprečevanje in odpravljanje negativnih posledic današnjega načina življenja in jih s tem spodbudimo k zdravemu življenjskemu slogu ter pozitivno vplivamo na njihovo duševno zdravje.

Zato smo se na OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu odločili, da vstopimo v nacionalni razvojni projekt ZDRAVJE, GIBANJE TER DOBRO PSIHIČNO IN FIZIČNO POČUTJE OTROK v katerem so zajeta tri področja: GIBANJE IN ZDRAVJE, HRANA IN PREHRANJEVANJE, ZDRAVJE IN VARNOST.

Področje Gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje npr. rolanje, rolkanje, kolesarjenje, tenis, pohodništvo in še več, v razširjenem programu šole predstavlja čas in prostor, dostopen vsem učencem. Vsebuje različne dejavnosti, s katerimi vplivamo na zdrav telesni, čustveni, kognitivni in socialni razvoj posameznika ter ob tem poskrbimo za dobro počutje in ohranitev zdravih navad. Redna telesna dejavnost, uravnotežena prehrana, skrb za varno okolje vseh in sprostitev so ključni dejavniki, ki vplivajo na zdravje in dobro počutje.

    Hrana in prehranjevanje, način življenja pomembno vplivata na zdravje in počutje posameznika. Nezdrava prehrana in telesna nedejavnost sta dva izmed ključnih dejavnikov tveganja za nastanek kroničnih nenalezljivih bolezni, kot so bolezni srca in ožilja, rak, sladkorna bolezen in debelost…

Zdrava prehrana je še posebej pomembna v obdobju odraščanja. Ob zagotavljanju ustreznega psihofizičnega razvoja in zdravih prehranjevalnih navad, ki jih otroci in mladostniki pridobijo v tem obdobju, vplivajo na izbiro živil in način prehranjevanja tudi v poznejšem življenjskem obdobju in s tem na zdravje v odrasli dobi.

    Tretje področje zdravje in varnost se oblikuje v otroštvu in ima dolgoročne posledice za poznejše življenje. Ko govorimo o življenjskem okolju, nimamo v mislih samo zdravo, temveč tudi z ohranjanjem zdravja povezano varno okolje, ki omogoča optimalen celostni razvoj vsakega posameznika in je zelo pomembno v obdobju odraščanja.

S ponudbo različnih vzgojno-izobraževalnih dejavnosti v razširjenem programu želimo učencem omogočiti razvijanje, poglabljanje in uporabo znanj, spretnosti/veščin in oblikovanje odnosa, stališč in vrednot na tem interdisciplinarnem področju.

Vodja projekta: Klavdija Sonjak

(Število obiskov 41)